24 február 2011
Hozzászólások: 0

Tíz marketing-tipp a Facebookra kisvállalkozásoknak

Általános jelenség, hogy a kis- és középvállalkozások azért ódzkodnak megjelenni a közösségi felületeken, mert sem idő, energia, sem pénz nem áll rendelkezésre a Facebookos promóciók elindításához. Mindazonáltal a közösségi médiában való megjelenés nem igényel teljes munkaidős alkalmazottat, sem pedig külön költségvetést – állítja cikkében a SocialTimes.com.

Az alábbiakban tíz olyan tippet sorolunk fel, amelyek a kisvállalkozások segítségére lehetnek, ha minimális befektetés mellett maximális jelenlétet terveznek a közösségi oldalakon.

Pontosítsd az elvárásokat!

Állíts fel teljesíthető célokat a céged közösségimédia-jelenlétével kapcsolatban! Ne várd követők, “lájkolók” ezreit az első hónapban, de bátran gondolkodj két vagy három számjegyű növekedésben. Ha a tervezettnél mégis kedvezőbb számokat produkálsz, abból nem lesz baj, de ne bízd el magad!

Szánj rá időt!

Mindaddig, amíg a céged nem kezd el kifejezetten a facebookos rajongói csoportra fizetős médiakampányokat kidolgozni, a közösségimédia-jelenléted nem igényel teljes munkaidős alkalmazottat. Ha már napi egy órányi törődést a céged közösségi oldalára tudsz szánni – bejegyzéseket írni, válaszolni a rajongói megjegyzésekre -, akkor már megéri foglalkozni vele. (Ha a napi egy óra túl nagy áldozat, ezen az oldalon havidíjas megoldást kínálunk a problémára!)

Tanulj mindenből!

Tanulj, amennyit csak bírsz! Készíts jegyzeteket a Facebookon szerzett tapasztalatokról, benyomásokról, készíts jegyzeteket a konkurens oldalakról! Ha elmélyülsz a közösségi médiaoldalak használatában, fel tudod majd térképezni, hogy a céged online kiszolgáló felületeit milyen irányban érdemes fejleszteni. Ha teheted, szánj minél több időt, hogy speciális témákban irányítottan olvass!

Indulj kis összegekkel!

A céged közösségi megjelenésére csak a minimálisan szükséges összeget költsd el! Bizonyos ponton úgyis szükségét fogod érezni a fizetős hirdetésnek, amely nyilván szükséges is, de magában hordozza a túlköltekezés esélyét. Érdemesebb eleinte kisebb teszt-hirdetésekkel indítani, folyamatosan mérni az eredményeket, így számodra is kiderül, hogy pontosan mely célcsoportban és milyen kulcsszavakra érdemes hirdetned.

Hozz létre egy oldalt, és ne profilt!

Amellett, hogy semmi értelme létrehozni egy második belépést (accountot) a Facebookon, a céged leendő rajongói sem egy újabb ismerősre vágynak… Ha a terméked, szolgáltatásod érdekes számukra és a kommunikációd is megnyerő, úgyis követni fognak a Facebookon. Az oldal felhasználhatósága már ma is minden tekintetben támogatja az őszinte vállalati kommunikációt. A profil létrehozása már önmagában is a Facebook írott és íratlan törvényeivel ellentétes, de számos ismerősöd is elhatárolódhat tőled, ha így kezded reklámozni az üzletedet. És ne feledd, ők is azon emberek közé tartoznak, akiknek legelőször fogod ajánlani az oldalad.

Ossz meg állapotfrissítéseket!

Igyekezz úgy bejegyzéseket közölni a Facebookon, hogy abból a honlapod is profitáljon! Tegyél közzé olyan érdekes információkat, amiért a rajongóidból látogató lesz a honlapodon, de igyekezz betartani azt is, hogy mindennap legalább egy új bejegyzést közölj a Facebookon. Ha mindezt valamilyen kérdés formájában teszed, még jobb: párbeszédeket is kezdeményezhetsz a közösségeddel.

Kezdeményezz személyes beszélgetést is!

Az érdeklődés fenntartása, vagy akár felkeltése érdekében ajánlatos köszönő üzenetet küldeni a céges Facebook-oldalad új rajongóinak. Érdemes mindezt a “lájkolás” utáni 24 órában megtenned. Mindig figyelj oda arra, amit a rajongóid megosztanak az oldaladon és amint teheted, válaszolj is nekik!

Ne szemetelj!

A felhasználók mára megunták azt, hogy tömegüzenetekkel és bejegyzések kezelhetetlen áradatával küzdjenek. Ne vegyél részt az internetes “zajkeltésben”, az üzeneteid egyediek és jól megfogalmazottak legyenek!

Készíts kuponokat és indíts promóciókat!

A közösségi oldalon gyűjtött rajongók körében kínált kedvezmények – főleg a friss rajongók esetében – jó lehetőséget jelentenek az üzleti forgalom fellendítésére. Az akciókat ugyanakkor sose korlátozd le az új rajongókra! A látogatások intenzivitása érdekében érdemes lehet néha akciós termékeket felajánlani a közösségi oldalakon.

Ösztönözd a forgalmat!

Azzal, hogy a rajongók látják: mindennap foglalkozol a Facebookkal, a közösséggel, “Velük”, ők is gyakrabban látogatnak majd az oldaladra, a honlapodra, és mindez nyomot hagy az ő hírfolyamukban…

Ha vannak további tippjeid, alább a kommentezés lehetősége…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.