8 február 2011
Hozzászólások: 0

Szexet sokan kínálnak, de kevesen vesznek a Facebookon

Immár a prostituáltak 83 százalékának van Facebook-oldala, a legősibb mesterséget űző amerikai lányok közül sokan már azt megelőzően az FB-re helyezték át “cégérüket”, hogy a Craigslist közösségi oldal száműzte a felnőtt témákat – derül ki a Columbia Egyetem a napokban közzétett tanulmányából.

Sudhir Venkatesh szociológus professzor szerint az örömlányok rendszeres kuncsaftjainak negyede már 2008-ban a Facebookról érkezett, ezzel egy időben a klientúra 31 százalékát az “escort-szolgálatok” közvetítették a lányoknak.

Mivel a professzor már jóval a Facebook megjelenése előtt elkezdte tanulmányozni azt, hogy a prostituáltak honnan, miként szerzik kuncsaftjaikat, Venkatesh az FB megjelenése óta figyeli a közösségi oldalnak az utcalányok ügyfélszerzésére gyakorolt hatásait.

A szexuális szolgáltatások online “értékesítése” jogi problémákat is felvethet, hiszen a legtöbb országban törvény bünteti a pénzért kínált szexet. Ugyanakkor elég, ha a lányok ugyanúgy tartózkodnak a pénzügyi vonzatok megemlítésétől, mint amikor az utcán szólítják le az arra sétálókat. A Columbia Egyetem professzora szerint a közösségi oldalak felhasználási szabályzatát így egyszerűen megkerülhetik: a hirdetésekben nem nevezik meg konkrétan, hogy szexuális szolgáltatásokról van szó, pláne pénzért, technikailag pedig máris elkerülték az illegális tevékenységet.

Kérdés, hogyan változhatnak a következő időszakban az arányok: jelenleg a lányok 83 százalékának van Facebook-profilja, azonban csak a kuncsaftok 25 százaléka érkezik az FB-ről. Ezen kívül az “értékesítési láncban” a különböző online csatornák összekapcsolása is jelentős változásokat indíthat el. Hogy többet ne mondjunk, a Foursquare-rel összekapcsolva máris érdekesebb lehet a helyzet…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.