16 április 2011
Hozzászólások: 0

Saját igazgatót kaptak az újságírók a Facebookon

Aktivizálná az újságírókat és a hírgyárakat a Facebook: ennek érdekében a közösségi portál új pozíciót hozott létre menedzsmentjében. A Facebook kezdeményezése mögött egyesek szerint nem más, mint egyfajta Twitter-irigység áll.

A Facebook célja, hogy az üzenőfalakon több olyan hír jelenjen meg, amely az újságírók és a hírszolgáltatók érdeklődésére tarthat számon. A világ vezető közösségi oldala ezért Vadim Lavrusikot egy újonnan létrehozott pozícióba ültette. A társaság egyfajta “sajtókapcsolati” igazgatói posztot hozott létre, Lavrusik feladata pedig az lesz, hogy minél több olyan eseményt szervezzen újságírók számára, és folyamatosan tartalommal lássa el a Facebook új zsurnaliszta oldalát.

Lavrusik a Mashable-től érkezik a Facebookhoz, új állása egy érdekes váltást jelent karrierjében. Míg a Mashable portálnál, újságírók között a közösségek mozgósításáért volt felelős, most egy közösségi oldalnál az újságírók mozgósításáért lesz felelős. A Facebook felsővezetésének bizalmát egyébként Lavrusik azzal érdemelte ki, hogy a Mashable-nél rendszeresen blogolt a nagy közösségi oldalaknak a hírfolyamban, tömegtájékoztatásban betöltött gyakorlati szerepéről. A szakember egyik cikkében például olyan speciális telefonkönyv létrehozását vetette fel, amely segítheti az újságírókat megtalálni a hírforrásokat.

Lavrusik kinevezése után a CNN-nek adott nyilatkozatában rámutatott: az újságírók nagy része nincs jelen a Facebookon, mert úgy vélik, a közösségi jelenlét csak tovább szaporítja napi teendőiket, holott mindez sokkal inkább megkönnyíti a munkájukat.

A Facebook kezdeményezése mögött egyesek szerint nem más, mint egyfajta Twitter-irigység áll. A Twitter médiakapcsolatokért felelős csoportjának egy tagja szerint a mikroblog-szolgáltatást valamennyi newsroomban használják, ahol valaha megfordult.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.