11 március 2011
Hozzászólások: 0

Nőuralom a közösségi hálókon – újratöltve

Mint arra nőnapi bejegyzésünkben is rávilágítottunk: átlagosan több nő használja a közösségi oldalakat, mint férfi, a jelenség a legnagyobb Facebook-felhasználó országokban éppúgy közismert, mint Magyarországon. A KutatóCentrum és a Marketing and Média közös tanulmánya újabb érdekességekre világít rá: a nők nem csupán többen vannak, de aktívabbak is a férfiaknál a közösségi hálókon.

A felmérés szerint az iWiW, a Facebook, a MyVIP, a Myspace és a Twitter közül Magyarországon még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, az összes magyarországi social networker 95 százaléka rendelkezik iWiW-profillal. Mindazonáltal a Facebook felhasználói tábora minden más közösségi hálónál látványosabban bővül, míg az iWiW-en regisztráltak száma valamelyest csökkent is. Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a magyar Facebook felhasználók száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma a vezető portálokhoz viszonyítva csak 10 százalék. A regisztrációk és a tényleges látogatók számát együtt vizsgálva már árnyaltabb a kép, ugyanis a legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka tekinthető inaktív felhasználónak. Az iWiW tagok ehhez képest jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. A portálokon található alkalmazásokat pedig szintén a nők próbálják ki gyakrabban. Mert közülük 40, míg a férfiak közül csupán 30 százalék kattint a különböző klubbokra, vagy akár a FarmVille virtuális gazdaságára. A 18-64 éves korosztályból a közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele napi szinten használja az ilyen portálokat, amelyek közül az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing and Média közös kutatásából. A 2011 januárjában végzett felmérés résztvevőinek 56 százaléka látogatja valamelyik közösségi oldalt, csaknem 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani a közösségi médiáról. Az ezekben az oldalakban rejlő lehetőségek többségét azonban a fiatalok használják előszeretettel, miután a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka a levelezését is a közösségi oldalakon keresztül intézi. A használók csaknem fele szívesen telepíti a portálok felületéről elérhető alkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, például hirdet, céges profilokat kezel, vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével. Forrás: MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.