14 január 2011
Kategória
b4press
blog
Hozzászólások: 3

Hogyan készüljünk fel a weboldal-készítésre?

Ügyfél: – Szeretnék egy jó kis weboldalt!
B4: – Rendben, de mire szeretné használni? Mit vár tőle?
Ügyfél: – Öööö, hát…

Mint azt már az előző bejegyzésben jeleztük, a B4Press Magyarország Kft. pályáztatási gyakorlatáról szeretnénk néhány praktikus információt megosztani az érdeklődőkkel. (Az alábbi gyakorlat valamennyi jelenleg futó pályázat esetében érvényes!)

Az ingyenes regisztrációt követően a honlapfejlesztés legfontosabb momentuma következik: a jelentkezőnek tisztáznia kell, hogy milyen funkciót szán a honlapnak a vállalkozás, vagy az alapítvány életében!

Például:

    • A weboldalt egyfajta online névjegyként szeretné használni, amely áttekintést nyújt a cég termékeiről, szolgáltatásairól vagy – alapítványok esetében – a szervezet munkásságáról, célkitűzéseiről?
    • Milyen mélységig kívánja bemutatni a honlap tulajdonosa a céget, szervezetet?
    • Szeretné-e akár napi rendszerességgel kommunikálni az üzletmenetet, a tevékenységet?
    • Mi lesz a weboldal funkciója:  márkaépítés, termékmenedzsment, esetleg az ügyfélkapcsolatokat szeretné optimalizálni és online környezetbe helyezni?
    • Esetleg a cég vagy a nonprofit szervezet szakmai kompetenciáját szeretné bemutatni a honlapra érkező látogatóknak?
    • Mit szeretne elérni a weboldallal: nagyobb ismertséget, kedvezőbb vállalati vagy szervezeti imidzset, több megrendelést (például online értékesítési csatornák elindításával)?

A B4Press Magyarország az ingyenes regisztrációt követően felveszi a kapcsolatot az érdeklődőkkel, ezt követően nem csupán lehetőség, de szükség is van arra, hogy megkezdődjön az egyeztetés a cég vagy a szervezet új honlapjával kapcsolatos terveiről. Az egyeztetés során munkatársaink segítséget nyújtanak a jelentkezőknek abban, hogy milyen szempontok alapján konkretizálják elképzeléseiket a honlapról. Az egyeztetés semmilyen kötelezettséget nem jelent – sem a pályázni szándékozó cég vagy szervezet számára, sem a B4Press számára. Ellenben kiváló alkalmat jelent arra, hogy az érdeklődő úgy vágjon neki a pályázásnak, a közös munkának, hogy tudja: kivel és mire szerződik, milyen további lehetőségek, fejlesztési irányok közül választhat, amikor honlapját tartalommal, funkciókkal, vagyis “online élettel” kívánja majd megtölteni.

3 responses on “Hogyan készüljünk fel a weboldal-készítésre?

  1. Nem rég valaki azt javasolta weboldalban gondolkodók számára, hogy ha a megbízni kívánt cég, szaki nem tesz fel minimum 30 kérdést a projekttel kapcsolatban, akkor kezdjen el gyanakodni.

    Ehhez hozzátenném, kérjen referenciát, kérdezze meg azokat…

    Amit a listából hiányolok:

    Mit szeretnék? Egy speciális ajánlatot (egy sales oldal), vagy több ajánlatot (tölcsér weboldal: megszólít, kézen fog…)

    • novakcsabi szerint:

      István, teljesen igazad van! Nem harminc kérdés, de háromszáz is lesz, mire egy projekt letisztul, mire a célokat kölcsönösen egyeztetik a felek. Vagy még több…

      Viszont ahhoz akár három kérdés is elég, hogy egy profitorientált cég felmérje, kivel miről érdemes beszélgetni… A poszt vita- és témaindító szándékkal született, mire alaposan kivesézzük a témát a B4Press blogjában, a kérdések száma közelebb lesz a háromszázhoz, mint a harminchoz.

      A sales-ben és a tölcsérben is igazad van. Az ötletet, amelynek megvalósítására a B4Presst megalapítottuk, több mint két éven át finomodott a fejünkben, naponta egyeztettünk róla, modelleket, stratégiákat készítettünk. Az elmúlt évek konklúziója pedig az, hogy újra és újra el kell magyarázni a hazai kkv-knak, vállalkozóknak hogy milyen lehetőségeket hordoz magában a céltudatosan felépített és gondozott online jelenlét.

      Hol van ez még a sales-től? Egy olyan gazdasági és üzleti környezetben, ahol az emberek még mindig jobban hisznek a kocsmai megbeszélésekben, mint a tudatosan végiggondolt online stratégiákban. Ha egyáltalán hajlandók stratégiát készíteni.

      Tölcsér site? Ilyeneket építünk! 🙂
      Lassú folyamat, de az érettségit is csak 18 év múlva kaptad meg, nem? 😉

  2. “Egy olyan gazdasági és üzleti környezetben, ahol az emberek még mindig jobban hisznek a kocsmai megbeszélésekben, mint a tudatosan végiggondolt online stratégiákban. Ha egyáltalán hajlandók stratégiát készíteni.”

    Nagyon erős, de ha lehámozzuk a beidegződéseinket, rájövünk mennyire igaz…

    Talán ezért tudják lehúzni rendesen, a “kreatív” cégek őket, egy “tuti flash szájttal”, vagy egy nagyon jó hirdetési ajánlattal, ami csak viszi a zsét…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.