23 március 2011
Hozzászólások: 0

Boldog szülinapot, Twitter!

Az alapító Jack Dorsey 2006. március 21-én küldte el az első tweetet, a San Francisco-i startup cég akkor még “Twttr” névvel működött. A mikroblog-szolgáltatás ma brutális statisztikai adatokat produkál, ez év végén pedig mindenkinél megjelennek majd a “szponzorált” csiripelések.

“just setting up my twttr” – ez volt minden idők legelső tweetje, amelyet Jack Dorsey az @jack felhasználónévről küldött el. Bár a világ első tweetje felveti a szokásos tyúk-tojás kérdést, hiszen @jack üzenetét még nem sokan olvashatták világszerte. Ha azonban számításba vesszük, hogy 2011 márciusában már napi 460 ezer új Twitter-accountot hoznak létre a felhasználók, akkor máris nyilvánvaló, hogy mozgalmas öt évet tudhat maga mögött a Twitter Inc.

Az első egymilliárd tweetet három év, két hónap és egy nap alatt hozták össze a felhasználók, 2011 tavaszán pedig már egyetlen hét alatt küldenek ennyi üzenetet. Az elmúlt hónapban átlagosan mintegy félmillió új accountot regisztráltak a Twitteren naponta, március 12-én ez a szám egészen 572 ezerig kúszott fel.

Míg egy évvel ezelőtt napi 50 millió üzenetet küldtek a felhasználók, mostanra ez a teljesítmény napi 140 millió üzenetre nőtt.

Michael Jackson halála kimagasló forgalmat generált a Twitteren: 2009. június 25-én a felhasználók másodpercenként 456 üzenetet küldtek. A történelmi csúcsot később a japán újév állította be azzal, hogy mintegy hétezer új tweetet hoztak létre a júzerek a mikroblog-rendszerben.

A Twitter legelső logója megtekinthető Jack Dorsey blogján.

A legújabb hírek szerint az idei negyedik negyedévben valamennyi felhasználó üzenőfalán megjelenhetnek a szponzorált tweetek. A Twitter elsőként tavaly áprilisban próbálkozott meg a szponzorált üzenetekkel, egyelőre ezek a bejegyzések csak akkor jelennek meg, ha valaki a támogatott trendek között keres a rendszerben. A szponzorált hirdetések az utolsó negyedévtől már minden olyan keresésben megjelennek majd, amelyeket a hashmark (#) és kulcsszavak használatával indítanak a Twitter.com-on. A mikroblog-cég jelenleg a szponzorált bejegyzések targetálását finomítja, vagyis a felhasználói profil alapján mindenki olyan promóciókkal találkozik majd, amelyek akár érdekelhetik is.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.