22 november 2010
Kategória
b4press
blog
Hozzászólások: 0

Az irányítás határai

“A szavak még mindig a kontroll elsődleges eszközei” – mondta Jim Jarmusch legutóbbi filmjének, a Limits of Control bemutatóján.

A honlapot üzemeltető vállalkozások számára a cél, az eszköz és a megvalósítás mellett nagy kihívást jelent egy másik online háromszög is. Jelesül a célközönség meghatározása, elérése és megszólítása. A siker pedig a szolgáltatói és a vásárlói igények és érdekek kölcsönös felismerésén és összehangolásán múlik.

Hiába tesz közzé egy olyan honlapot, amely elfelejti közölni a potenciális vásárlókkal, hogy miért érdemes a cég termékeit, szolgáltatásait választania! (Nem elég jelezni, hogy egyes termékek 10 százalékos árengedménnyel kaphatók…) Hiába üzemeltet olyan honlapot, amelynek látogatottsága szinte csak a szerencsén múlik! (Van olyan, folyamatosan és rendszeresen bővülő szöveges tartalom a weboldalán, amely kifejezetten a vásárlói célcsoportjának szól?) Hiába készíttet olyan honlapot, amelyen elmulasztja bemutatni a vállalatnál hosszú évek, évtizedek alatt összegyűlt szakmai tudást! (A “Referenciáink”, “Rólunk” menüpontok büszkeséggel tölthetik el a cégvezetőt, de biztos benne, hogy egy felsorolás vagy egy cégtörténeti leírás azonnal meggyőzi a potenciális vásárlókat?)

A cégtulajdonos természetes igényei (üzleti siker, érvényesülés, fejlődés) mellett a piac, a fogyasztók igényeiről sem szabad megfeledkezni. Márpedig az igények, a vásárlóerő, a vevők lehetőségei és érdeklődései is folyamatosan változnak. (A 2008 utolsó harmadában kipattant globális recesszió és az üzleti szférában ennek eredményeként tapasztalt változások kiváló leckét szolgáltattak a változó piaci környezet nehézségeire.)

Hogyan irányítsuk úgy a piacot, hogy a fogyasztók felismerjék: szükségük van a szolgáltatásunkra, termékünkre, a szakmai tudásunkra? A szavak szerepe egyértelmű, azonban a hagyományos marketingeszközök (hirdetések a print sajtóban), szórólapok, audiovizuális szpotok fénykora már véget ért. Az a vállalkozás, amelyik nem kommunikál folyamatosan célcsoportja, illetve üzleti partnerei nyelvén a legfontosabb online csatornákon, komoly, olykor végzetes sérüléseket szenvedhet a piaci versenyben.

Ma este, amikor kilép az irodából és elindul hazafelé, próbálja meg végiggondolni, hogy csak az elmúlt egy hónapban hány új mondat jelent meg cége weboldalán, s ezek közül hány szolgálta azt a célt, hogy az internetezők szemében Ön és vállalkozása egy szakmailag felkészült csapat benyomását keltse! Ha kevesli ezt a számot, akkor érdemes tovább gondolkodnia a szavak erejéről…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.