25 május 2011
Hozzászólások: 0

A tőzsdék “lájkolják” a közösségi médiacégeket

Újabb aranyláz van kibontakozóban a világ tőzsdéin, miután a közösségi médiacégek megkezdték menetelésüket a részvénypiacok felé. A LinkedIn nyilvános kibocsátásának másnapján megduplázta tőzsdei árfolyamát, de a kínai és orosz internetes részvényeket is viszik, mint a cukrot.

A kínai Renren közösségi oldal május eleji debütálását követően múlt csütörtökön tőzsdére lépett a LinkedIn is, majd a két nagy sikerű kibocsátást (ipo) az orosz Yandex részvénybevezetése tetézte.

A Renren kereskedése komoly lendülettel indult a hónap elején, igaz, a kínai online óriás árfolyama azóta visszatért a kibocsátási szintre. Kérdés, meddig tart a bika ereje a LinkedIn piacán: a közösségi oldal részvényeit a kibocsátást megelőző napokban még 32-35 dollárért kínálták volna, viszont az ipo iránt olyan lelkesedés mutattak a befektetők, hogy a cég papírjait 45 dolláros áron vitték tőzsdére. A LinkedIn másnap máris megduplázta árfolyamát.

A Yandexet pedig már jó ideje az orosz Google-ként emlegetik, a cég mintegy 65 százalékos részesedéssel bír az orosz internetes keresési piacon, de emellett a cég hirdetési bevételei is dinamikusan nőnek. A társaság részvényei 40 százalék feletti emelkedéssel kezdték tőzsdei pályafutásukat a Nasdaqon.

Elemzők szerint a tőzsdei befektetők ki vannak éhezve a technológiai részvényekre, márpedig a LinkedIn és az orosz Yandex részvény-kibocsátása a legnagyobb durranás a Google 2004-es ipo-ja óta.

A “webkettes” cégek eddig kimondottan sikeres tőzsdei bevezetése annál is inkább foglalkoztatja a dotkom-pesszimistákat, hogy a tőzsdevárományos cégek sorában olyan ászok találhatók, mint Facebook vagy a Groupon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.