3 január 2011
Hozzászólások: 0

A Facebook a világ harmadik legnépesebb “országa”

Az elmúlt esztendőre sokan úgy emlékeznek majd mint a közösségi média és az üzleti szféra találkozásának évére. A statisztikák a vállalkozások számára is egyértelműen jelzik: ha kimaradsz, lemaradsz.

Ha online üzleti érdekeltséged van, te is tapasztalhattad, hogy a közösségi médiahasználat felkerült a SEO-szakemberek eszköztárába: a közösségi média a keresőoptimalizálás egyik kötelező gyakorlatává vált.

Kudarc és siker a közösségi terekben

Persze az közösségi eszközök integrálása egy cég online tevékenységében kudarcokkal is járhat, főleg azok számára, akik azonnali és prémium szintű nyereséget vártak az internet-használattól.

A sikert azok a vállalkozások ízlelhették meg, akik megértették a közösségi média szociális elemeit, akik közönséget teremtettek cégüknek és az üzletben a fenntarthatóságot tűzték ki célként.

Benne vagy?

Azok a vállalkozások, amelyek kimaradnak a közösségi médiából, sokat veszítenek – állítja egyre több webmarketing-szakértő. A New York Times december közepén számolt be arról, hogy az amerikaiak már ugyanannyi időt töltenek az interneten, mint a tévé előtt.

A felhasználók naponta kétmilliárd videót néznek meg a YouTube-on, miközben több százezer új filmet töltenek fel. Percenként mintegy 24 órányi új videó kerül fel a YouTube-ra.

A Facebook felhasználók tábora immár ötszázmillió aktív felhasználót számlál, közülük minden második user naponta jelentkezik be a közösségi oldalra. A felhasználóknak átlagosan 130 ismerősük van és 80 oldalt, csoport, illetve eseményt jelöltek be rajongóként. Ha a Facebook egy ország volna, akkor a felhasználók a világon a harmadik legnépesebb nemzetnek számítanának. A Twittert az elmúlt év végén már nagyjából kétszázmillióan használták.

Az internet-felhasználók persze nem csak a közösségi oldalakat és a mikroblogokat szeretik: 2010 végére a WordPress alól publikálók száma meghaladta a 32 milliót.

A világ harmadik legnépesebb “országa”

A TechCrunch igencsak érdekes statisztikát tett közzé a napokban. Ezek szerint 2010-ben a Facebook aktivitását – húszperces bontásban – a következő számok jellemezték:

  • egymillió link megosztása
  • 1,3 millió fénykép megcímkézése
  • 1,5 millió esemény-meghívás
  • 1,6 millió új bejegyzés az ismerősök üzenőfalán
  • 1,8 millió bejegyzés a saját üzenőfalunkon
  • 1,97 millió elfogadott ismerősi jelölés
  • 2,7 millió fénykép feltöltése
  • 10,2 millió új hozzászólás
  • 4,6 millió üzenet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.