1 augusztus 2012
Hozzászólások: 2

A blogok nem halnak meg

Nyolcadik alkalommal rajtol a hvg.hu hagyományos blogversenye, a Goldenblog. Mi nem hiszünk a huhogóknak, akik a műfaj hanyatlását vizionálják. A blog nem hal meg.

Szerintünk. Annak ellenére, hogy sokan temetik a műfajt, mi hiszünk benne, hogy ennek pont az ellenkezője igaz. Minden évben kiderül, hogy egyre nagyobb létjogosultsága van a civil újságírás ezen formájának. A blogolással olyan, személyre szabott médiatartalmak születnek, amelyek méltó ellenfelei az eddigi lineáris médiumoknak.

A haldoklást a szkeptikusok általában annak tulajdonítják, hogy egy-egy bejegyzés hosszúsága már nem köti le az olvasó figyelmét, így a klasszikus blogoknak nem sok értelmük marad, ha úgy is ott vannak a Twitterhez hasonló mikroblogok, és Facebookhoz hasonló közösségi oldalak. Az utóbbi években viszont megjelentek olyan blogok is, amelyek mélyre ásnak olyan témákban is, amelyeket egy hagyományos médium nem bír el. Ilyenek akár a közéleti vagy egyenesen szakértőinek mondható blogok. E mellett közvetlen hangvételű egyedi tartalmakat képesek előállítani, és a korábbi „énblogokkal” szemben tárgyilagos, szakszerű tanácsadói blogok jönnek létre. Újabban pedig már az üzleti élet szereplői is alkalmazzák a blogokat termékeik népszerűsítésére az ún. tartalom marketing keretein belül. Az új netes trendek között a blogokat ma már úgy olvassuk, mint az újságokat: “azt írta a blog szerzője”, “blogján tette közzé”, “a blog értesülése szerint”. Gyakorlatilag blogokkal kelünk és fekszünk.

Forrás és teljes cikk: Goldenblog 2012: a blogok nem halnak meg

2 responses on “A blogok nem halnak meg

  1. Taubert István szerint:

    Nem nagy szosöl érettség, vagy marketinges képzettség, hogy rájöjjünk, hogy a trendjóslás, egyfajta szakmai bulvár. Mondjuk, ha egy véleményvezértől jön, hírértéke van, és jó vitalap, ha nem Gurutól jön, akkor meg tuti támadási felület…

    Vagy kicsit cinikusabban, mint amikor egy együttes a 4567. utolsó koncertjét adja. Szóval igazából porhintés, persze átalakul a műfaj, a stílus, a téma, a kínálat… Azt viszont kicsit rossz szemmel nézem, hogy az sms-nyi szövegekkel ellustítjuk a közönséget. Twitterről meg csak annyit, hazai páston inkább a klikkesedés jellemzi, és a szakma (pl. marketing) igazából egymásnak kommunikál, kevésbé kifelé.

    • Zoltán szerint:

      Ez egy jó észrevétel István, hogy sok esetben “a szakma (pl. marketing) egymásnak kommunikál, kevésbé kifelé”, de azért legyünk őszinték és valjuk be, hogy sok kiváló üzleti blog létezik kis hazánkban is.

      A 2005-ben indult Golden Blogon egy bloggerlány úgy definiálta a blog fogalmát, hogy: “A blog szelep, a blog sziget, a blog játszótér”. Ezzel a definícióval mi is maximálisan egyetértünk. Egy jó blog szerzője azt mutatja be, hogy milyennek látja a világnak, üzleti életnek azt a részét, amivel foglalkozik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.